چوپول

چوپول

چوپول

چوپول

قرص پردنیزولون

قرص پردنیزولون 5 میلی گرم ,قرص پردنیزولون 5 میلی گرم برای کودکان,قرص پردنیزولون 5 میلی گرم برای چیست,قرص پردنیزولون 5 میلی گرم در بارداری,قرص پردنیزولون 5 میلی گرم چیست,قرص پردنیزولون 5 میلی گرم در دوران بارداری,قرص پردنیزولون 5 میلی گرمی

قرص پردنیزولون

در این مطلب از سایت جسارت به عوارض و بهترین زمان مصرف قرص پردنیزولون 5 میلی گرم می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص پردنیزولون

قرص پردنیزولون به لاتین Prednisolone را با نام کورتون‌ها می‌شناسیم. این دارو برای مواردی مثل درمان بیماری‌های کبدی و یا التهابات شدید به کار می‌رود.توصیه اکید ما این است که بیماران داروها را سرخود مصرف نکنند و به صرف اینکه این دارو مشکل فرد دیگری را حل کرده پس برای من هم مناسب است اقدام به مصرف نکنند. پردنیزولون حاوی کورتون است و حتما باید تحت نظر پزشک مصرف شود و داروخانه ها هم اغلب داروهای حاوی کورتون را بدون نسخه به بیماران نمی‌دهند و نیاز به نسخه پزشک و دستور مصرف پزشک است.پردنیزون بسیاری از وضعیت های مختلف از جمله اختلالات آلرژیک، بیماری های پوستی، کولیت اولسراتیو (التهاب زخمی شونده روده بزرگ ) ، آرتریت، لوپوس، پسوریازیس، و یا اختلالات تنفسی را درمان می کند. اگر شما یک عفونت قارچی را در هر نقطه از بدن خود دارید، نباید پردنیزون را مصرف کنید. درمان استروئیدی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند و باعث سهولت ابتلای شما به دریافت یک عفونت شود. اجتناب از بودن در نزدیکی افرادی که بیمار هستند و یا عفونت دارند . هرگز یک واکسن “زنده” حالی که از پردنیزون، استفاده می کنید، دریافت نکنید. اگر شما دچار تنگی نفس، درد شدید در قسمت فوقانی معده، مدفوع خونی یا مدفوع قیری رنگ، افسردگی شدید، تغییرات در شخصیت و یا رفتار، مشکلات بینایی، یا درد چشم شدید، سریعا به پزشک خود اطلاع دهید. شما نباید استفاده از پردنیزون را به طور ناگهانی متوقف کنید. دستورالعمل دکتر خود را، در مورد کاهش تدریجی دوز دنبال کنید.در هنگام مصرف این دارو باید از چه مواردی اجتناب کنم؟ اجتناب از نوشیدن الکل یا نوشیدنی های الکلی در هنگام مصرف این دارو. اجتناب از بودن در نزدیکی افرادی که بیمار هستند و یا عفونت دارند. با دکتر خود تماس بگیرید. اگر شما با موارد مبتلای به بیماری آبله مرغان یا سرخک، مواجهه پیدا کرده اید برای درمان پیش گیرانه (پروفیلاکسی ) به پزشک خود مراجعه کنید. ابتلای به این بیماری ها می تواند جدی و یا حتی منجر به مرگ در افرادی که در حال استفاده از یک استروئید هستند، شود. هرگز یک واکسن “زنده” را در حین استفاده از این دارو دریافت نکنید. پردنیزولون، می تواند خطر اثرات مضر یک واکسن زنده را افزایش دهد. واکسن های زنده شامل سرخک، اوریون، سرخجه (MMR)، روتا ویروس ، حصبه، تب زرد، آبله مرغان، زوستر (زونا)، و واکسن آنفولانزا است.

قرص پردنیزولون چیست

پردنیزولون (Prednisolone) جزو دسته‌ای از داروها است که به آن‌ها استروئید یا کورتیکواستروئید می‌گویند. این داروها در بین مردم به کورتون هم معروف هستند. پردنیزولون مانند دیگر استروئیدها مانع از ترشح موادی در بدن می‌گردد که موجب بروز التهاب می‌شوند. پس پردنیزولون یک داروی ضدالتهابی است. این دارو انتشار سریع در عضلات کبد، پوست، روده‌ها و کلیه‌ها دارد. در کبد متابولیزه می‌شود و عمدتا در ادرار دفع می‌شود. علاوه بر این پردنیزولون برای درمان جایگزینی در نارسایی غده فوق کلیوی استفاده می شود. این دارو همچنین در درمان علامتی اختلالات آلرژیک التهابی و در جهت سرکوب کردن سیستم ایمنی استفاده می‌شود. متیل پردنیزولون در هیپرپلازی مادرزادی غده فوق کلیه، ادم مغزی و بیماری‌های روماتیسمی نیز مؤثر است.

  • حامد ولی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی